Jordgubbspaj!!!

Jordgubbspaj!!!

Sätt ugnen på 225 grader

3½ dl vetemjöl
200 g smör
1 dl florsocker
1 stor ägg gula

Blanda i matberedare eller för hand och låt den vila i ca.20min
Tryck sedan ut den i en pajform o grädda i 15 min.
Låt svalna.

Fyllning
Vaniljkräm
4 dl mjölk
6 strukna msk socker
5msk torrvara (marsan)
Koka upp o låt svalna
Sen toppar ni med färska jordgubbar..

Här är resultatet :)



Hoppas den smakar lika gott som de ser ut..ler..

Nattinatt
Imorgon börjar man jobbet igen, har haft en helt fatastisk semester...

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Malin NS

ajaj, den såg ju inte tråkig ut... var den god?!

Postat av: Johanna

Jag fick MVG o ja älskade den.. mumma =)

2010-07-27 @ 19:04:43
URL: http://yoysan.blogg.se/
Postat av: carro

Jag provade igår o bjöd mormor o morfar , o jag fick mer än godkänt där med :) supersmarrig!! hoppas du haft en bra sommar hittils! Kram :)

2010-08-02 @ 18:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback