Middags tips!!

Ingredienser

2 1/2 dl Råris okokt
2 dl Fraiche max 2%, sweet chili
2 msk Basilika
200 g Kalkonkött magert rökt utan skinn
1 bit Squash (zucchini, courgette)
4 stor Tomat
2 tsk Olja
1 tsk Salladskrydda, italiensk

Instruktioner

  • Koka riset enligt anvisningar på förpackningen. Bottna en smord ugnssäker form med det kokta riset. Strö över strimlad kalkon.

  • Blanda samman färsk hackad basilika med fraiche och bred över kalkonstrimlorna. Lägg på skivor av tomat och squash.

  • Pensla skivorna med olja och strö över salladskrydda. Gratinera i 225 grader i ca 25 minuter. Garnera med basilika. Servera med en sallad.

  • Resultatet



    Prova vettja, sååå god =)


    Kommentarer
    Postat av: Malin NS

    det såg fräscht ut, bättre än prinskorvarna jag tänker trycka i mig till lunch idag, haha!



    Jag har förresten beställt lite julklappar av "doris" nu... tack för tipset om henne!



    kramar

    2009-11-11 @ 10:56:25
    Postat av: Malin

    Det såg och lät sjukt gott =P

    SV: tack för din goa kommentar =)

    Menar du vanligt porträtt i blyerts som tex idol-porträtten jag ritat, eller syftar du på den senaste jag ritade, african beauty?


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback